Моє педагогічне кредо

«Любіть не школу, а дітей, які приходять до школи; любіть не книжки про дійсність, а саму дійсність; не життя звужуйте до учіння, а учіння розширюйте до життя! А найголовніше: любіть життя і якомога більше живіть живим життям. У нашій ідеальній школі вчитель не нудьгуватиме й не нудитиметься, бо в ній він сам житиме» П. П. Блонський

неділя, 11 вересня 2016 р.

Календарно-тематичне планування з української літератури у 8 класі

Календарно-тематичне планування
з української літератури у 8 класі

Усього — 70 год. На тиждень — 2 год.
Текстуальне вивчення творів — 54 год.
 Повторення й узагальнення — 2 год.
Література рідного краю — 4 год.  
Позакласне читання — 4 год.
Розвиток мовлення — 4 год (у межах годин на текстуальне вивчення).
Резервний час — 6 год
Програма Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Українська література.   5-9 класи»  (авт. колектив, керівник Мовчан Р.В.) ВД «Освіта» Наказ МОНМС від 06.06.2012 № 664 (зі змінами, затвердженими наказом Міністерства від 29.05.2015 № 585)
І семестр


Дата
Зміст навчального матеріалу
Примітка
1
ВСТУП
Художня література як одна з форм духовної діяльності людини. Функції художньої літератури. Багатозначність художнього образу. Різновиди образів.


2


Усна народна творчість. Українські історичні пісні
Пісні про звитяжну боротьбу козаків з турецько-татарськими нападниками («Зажурилась Україна», «Та, ой, як крикнув же козак Сірко»).
3
Пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту («Ой Морозе, Морозенку», «Максим козак Залізняк».
4
«Чи не той то Хміль», «За Сибіром сонце сходить»). Образи історичних осіб, лицарів-оборонців рідної землі, створені народною уявою.  ТЛ: історичні пісні
5
Пісні Марусі Чурай. «За світ встали козаченьки»*, «Віють вітри, віють буйні», «Ой не ходи, Грицю…» Легендарна поетеса з Полтави. Трагічна історія її життя. Пісні, що стали народними. Їхня популярність, фольклорна основа, народнопоетичні образи.
*Вивчити
напам’ять
6





Українські народні думи
«Маруся Богуславка». Героїчний епос українського народу. Різновиди дум (історико-героїчні, соціально-побутові). Проблема вибору, душевна роздвоєність Марусі Богуславки. ТЛ: думи.
7
Кобзарі та лірники – виконавці народних дум, сучасні виконавці. Жанрова своєрідність, історична основа, героїчний зміст дум. Специфічність поетичної форми, ритму. Морально-етична проблематика.
8
РМ (у). Урок-дослідження. Спільне й відмінне між думами та історичними піснями.
9
ПЧ № 1. «Українські історичні пісні та народні думи»
10
ТКР № 1 (тести) за матеріалом  «Історичні пісні та думи, пісні Марусі Чурай»
11
Світ української поезії
Тарас Шевченко. Викуп поета з неволі, причини його покарання царем, арешт, перебування в казематі, заслання. «Думи мої думи мої…», «Ой три шляхи широкії…»
12




«Минають дні, минають ночі… » ,«Мені однаково, чи буду…»* (з циклу «В казематі»). Роздуми автора про власну долю, долю України, плинність, скороминущість життя людини на землі, про її долю.
*Вивчити
напам’ять
13
Урок-конкурс виразного читання поезій Т.Г.Шевченка.
14
РМ (п). Написання листа Т.Г.Шевченкові.      
15
Леся Українка. Життя поетеси, її мужність і силу духу. «Давня весна»
16     

        
«Хотіла б я піснею стати…»*Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність, оптимізм, мрія і дійсність як провідні мотиви її поезії.
*Вивчити
напам’ять
17
«Давня казка» Тема гармонійного єднання людини з природою. Ідея вільної творчості, вільнолюбства людини.
ТЛ: ліро-епічна поема.
18
Урок-конкурс виразного читання поезій Лесі Українки.
19

ЛРК №1. Літературні персоналії територіальної громади.
20
              
ТКР № 2 (контрольний твір) за творчістю Тараса Шевченка й Лесі Українки.
21
              
Володимир Сосюра. «Любіть Україну!»* Патріотичні та інтимні мотиви творів поета. Щирість  ліричного самовираження. Патріотичний пафос поезії «Любіть Україну!».
*Вивчити
напам’ять
22
«Осінь» («Облітають квіти, обриває вітер…»), «Васильки»  - взірець інтимної лірики. ТЛ: інтимна лірика, віршовані розміри.
23
Василь Голобородько. «З дитинства: дощ» («Я уплетений…»), «Наша мова», «Теплі слова». Наскрізний патріотизм, філософічність, фольклорна основа його поезій, народознавчі аспекти. ТЛ: вільний вірш.
24

Володимир Підпалий. «…Бачиш: між трав зелених…» Щирість почуттів поета. Ідея гуманізму, людяності, бережливого ставлення до природи. «Зимовий етюд». Багатозначність і змістова глибина художніх образів.
25
Із сучасної української поезії (кінця ХХ — початку ХХІ ст.)
Розмаїття сучасної лірики. В.Герасим’юк «Чоловічий  танець»
26
І.Малкович «З янголом на плечі», «З нічних молитов»
27
А.Мойсієнко «Жовтень жовті жолуді».
28
І.Павлюк «Дівчинка»
29
Г.Кирпа «Мій ангел такий маленький…», «Коли до вас темної ночі…»
30
ТКР № 3 (тестування). За творами поетів ХХ та початку ХХІ століття.
31
ЛРК №2. Літературні персоналії територіальної громади.
32
ПЧ № 2. Іван Малкович. «Антонич». Поезії Б.-І. Антонича оглядово.

              



ІІ семестр
Дата
Зміст навчального матеріалу
Повторення
33
Національна драма
Іван Карпенко-Карий. «Сто тисяч». Короткі відомості про життя і творчість видатного українського драматурга ХІХ століття, про театр «корифеїв».
34
Трагікомедія «Сто тисяч» (скорочено) – класичний взірець українського «театру корифеїв».
35
Проблема бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи.
36
Проблема влади грошей - наскрізна і «вічна» у світовому мистецтві. Засоби сатиричного змалювання.
ТЛ: драматичний твір (поглиблено), комедія, трагікомедія.
37
РМ (п). Складання анкети головного героя.
38
З української прози
Михайло Коцюбинський. «Дорогою ціною» (скорочено) Пригодницький, романтичний сюжет повісті. Вічний тип шукача правди.
39
Протест Остапа і Соломії проти кріпосницької наруги – протест проти будь-якого насильства над людиною.
40
Проблема волі людини та можливостей її здобуття. Кохання Остапа і Соломіїї як центральний мотив у творі. Його непереможна сила, що рухає вчинками, поведінкою, вибором героїв.
41
Час і вічність у повісті, символічні образи. Романтичність, мужність і сила волі української жінки Соломії.
42
РМ (у) Урок-дискусія.  Роздуми про проблему волі людини і можливості її досягнення в сучасних умовах.
43
ТКР № 4 (контрольний твір). За творами І. Карпенка-Карого та М. Коцюбинського.
44
Олександр Довженко. Видатний український кінорежисер і письменник.«Ніч перед боєм» - твір про героїзм, самовідданість, патріотичні почуття українців, проявлені під час воєнного лихоліття.
45
Образи діда Платона і діда Савки — представників українського трудового народу. Їхній моральний урок для солдатів.
46
ЛРК №3. Літературні персоналії територіальної громади.
47
Ніна Бічуя. Короткі відомості про письменницю. «Шпага Славка Беркути». Повість про школу й проблеми дорослішання.
 48  
«Шпага Славка Беркути» Повість про роль батьків у вихованні дітей та їхньому дозвіллі.
49
Проблема особистості в сучасному світі. Особливості композиції твору.
50
Володимир Дрозд. «Білий кінь Шептало». Проблема людини в суспільстві, її знеособлення, свободи і неволі,
51
 «Білий кінь Шептало». Проблема особистості й натовпу, дійсності і мрії.
52
ПЧ № 3. В. Дрозд «Кінь Шептало». Продовження читання про пригоди білого коня.
53
Юрій Винничук. Короткі відомості про письменника. «Місце для дракона». Повість – казка про сучасний світ, у якому й досі живуть «драконячі закони».
54
«Місце для дракона». Дракон Грицько – поет і християнин.
55
«Місце для дракона». Роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви.
56
ТКР № 5 (тестування).  За творами О.Довженка, В.Дрозда, Н.Бічуї.
57
Український гумор
Валентин Чемерис. Короткі відомості про письменника. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». Гумористична повість про життя і пригоди школярів
58
«Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». Повість про дружбу і перше кохання, вірність і перший поцілунок, дуель і перше побачення.
59-60
«Вітька + Галя, або Повість про перше кохання».
Дитячі проблеми в дорослому житті, передані засобами гумору.
61
В. Близнець. «Мовчун». Доля дитини у світі дорослих під час війни.
62-
63

В. Близнець. «Мовчун». Почуття вірності й обов’язку.
64
ТКР № 6 (тестування). Український гумор
65
ПЧ № 4. І.Сенченко «Діамантовий берег». Повість про життя первісних людей: труднощі, випробування. Мудрість старих і досвідчених вождів, воїнів, бойовий запал молодих.
66

ЛРК №4. Літературні персоналії територіальної громади.
67
Урок-підсумок. Бесіда про твори, що вивчалися впродовж року й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлення.

Немає коментарів:

Дописати коментар