Календарно-тематичне
планування
з української
літератури у 8 класі
Усього — 70 год. На тиждень — 2 год.
Текстуальне вивчення творів — 54 год.
Повторення й узагальнення — 2 год.
Література рідного краю — 4 год.
Позакласне читання — 4 год.
Розвиток мовлення — 4 год (у межах годин на текстуальне вивчення).
Резервний час — 6 год
Програма Навчальна
програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Українська література. 5-9 класи»
(авт. колектив, керівник Мовчан Р.В.) ВД «Освіта» Наказ МОНМС від
06.06.2012 № 664 (зі змінами, затвердженими наказом Міністерства від 29.05.2015 № 585)
І семестр
№
|
Дата
|
Зміст навчального
матеріалу
|
Примітка
|
1
|
ВСТУП
Художня
література як одна з форм духовної діяльності людини. Функції художньої
літератури. Багатозначність художнього образу. Різновиди образів.
|
|
|
2
|
|
Усна народна творчість. Українські історичні пісні
Пісні про
звитяжну боротьбу козаків з турецько-татарськими нападниками («Зажурилась
Україна», «Та, ой, як крикнув же козак Сірко»).
|
|
3
|
Пісні про
боротьбу проти соціального та національного гніту («Ой Морозе, Морозенку»,
«Максим козак Залізняк».
|
||
4
|
«Чи не той
то Хміль», «За Сибіром сонце сходить»). Образи історичних осіб, лицарів-оборонців рідної
землі, створені народною уявою. ТЛ: історичні пісні
|
||
5
|
Пісні
Марусі Чурай. «За світ встали козаченьки»*,
«Віють вітри, віють буйні», «Ой не ходи, Грицю…» Легендарна поетеса з Полтави.
Трагічна історія її життя. Пісні, що стали народними. Їхня популярність,
фольклорна основа, народнопоетичні образи.
|
*Вивчити
напам’ять
|
|
6
|
|
Українські народні думи
«Маруся
Богуславка». Героїчний епос українського
народу. Різновиди дум (історико-героїчні, соціально-побутові). Проблема вибору, душевна
роздвоєність Марусі Богуславки. ТЛ: думи.
|
|
7
|
Кобзарі та
лірники – виконавці народних дум, сучасні виконавці. Жанрова своєрідність, історична
основа, героїчний зміст дум. Специфічність поетичної форми, ритму. Морально-етична
проблематика.
|
||
8
|
РМ (у). Урок-дослідження. Спільне й відмінне між думами та історичними
піснями.
|
||
9
|
ПЧ № 1. «Українські
історичні пісні та народні думи»
|
||
10
|
ТКР № 1
(тести) за матеріалом «Історичні пісні та думи, пісні
Марусі Чурай»
|
||
11
|
Світ української поезії
Тарас Шевченко. Викуп поета з неволі, причини його
покарання царем, арешт, перебування в казематі, заслання. «Думи мої думи
мої…», «Ой три
шляхи широкії…»
|
||
12
|
|
«Минають
дні, минають ночі… » ,«Мені однаково, чи буду…»* (з циклу «В казематі»). Роздуми
автора про власну долю, долю України, плинність, скороминущість життя людини
на землі, про її долю.
|
*Вивчити
напам’ять
|
13
|
Урок-конкурс
виразного читання поезій Т.Г.Шевченка.
|
||
14
|
РМ (п). Написання
листа Т.Г.Шевченкові.
|
||
15
|
Леся
Українка. Життя
поетеси, її мужність і силу духу. «Давня весна»
|
||
16
|
|
«Хотіла б я піснею стати…»*Потужне ліричне начало,
романтичність, волелюбність, оптимізм, мрія і дійсність як провідні мотиви її
поезії.
|
*Вивчити
напам’ять
|
17
|
«Давня казка»
Тема
гармонійного єднання людини з природою. Ідея вільної творчості, вільнолюбства
людини.
ТЛ: ліро-епічна поема.
|
||
18
|
Урок-конкурс
виразного читання поезій Лесі Українки.
|
||
19
|
|
ЛРК №1. Літературні персоналії територіальної громади.
|
|
20
|
|
ТКР № 2
(контрольний твір) за творчістю Тараса Шевченка й Лесі Українки.
|
|
21
|
|
Володимир Сосюра. «Любіть Україну!»* Патріотичні та інтимні мотиви
творів поета. Щирість ліричного самовираження. Патріотичний пафос
поезії «Любіть Україну!».
|
*Вивчити
напам’ять
|
22
|
«Осінь» («Облітають квіти, обриває вітер…»), «Васильки» - взірець інтимної лірики. ТЛ:
інтимна лірика, віршовані розміри.
|
||
23
|
Василь Голобородько. «З дитинства: дощ» («Я уплетений…»),
«Наша мова», «Теплі слова». Наскрізний патріотизм, філософічність,
фольклорна основа його поезій, народознавчі аспекти. ТЛ: вільний вірш.
|
||
24
|
|
Володимир Підпалий. «…Бачиш: між трав зелених…»
Щирість почуттів поета. Ідея гуманізму, людяності, бережливого ставлення до природи. «Зимовий етюд». Багатозначність і змістова глибина
художніх образів.
|
|
25
|
Із сучасної української поезії (кінця ХХ — початку ХХІ ст.)
Розмаїття
сучасної лірики. В.Герасим’юк «Чоловічий танець»
|
||
26
|
І.Малкович
«З янголом на плечі», «З нічних молитов»
|
||
27
|
А.Мойсієнко
«Жовтень жовті жолуді».
|
||
28
|
І.Павлюк «Дівчинка»
|
||
29
|
Г.Кирпа «Мій
ангел такий маленький…», «Коли до вас темної ночі…»
|
||
30
|
ТКР № 3 (тестування). За творами поетів ХХ та початку
ХХІ століття.
|
||
31
|
ЛРК №2. Літературні персоналії територіальної громади.
|
||
32
|
ПЧ № 2. Іван Малкович. «Антонич». Поезії
Б.-І. Антонича оглядово.
|
||
|
|
ІІ семестр
|
|
№
|
Дата
|
Зміст навчального
матеріалу
|
Повторення
|
33
|
Національна драма
Іван Карпенко-Карий. «Сто тисяч». Короткі відомості про
життя і творчість видатного українського драматурга ХІХ століття, про театр
«корифеїв».
|
||
34
|
Трагікомедія «Сто тисяч» (скорочено) – класичний взірець
українського «театру корифеїв».
|
||
35
|
Проблема бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи.
|
||
36
|
Проблема влади грошей - наскрізна і «вічна» у світовому мистецтві. Засоби
сатиричного змалювання.
ТЛ: драматичний твір (поглиблено), комедія, трагікомедія.
|
||
37
|
РМ (п). Складання
анкети головного героя.
|
||
38
|
З української прози
Михайло Коцюбинський. «Дорогою ціною» (скорочено) Пригодницький, романтичний
сюжет повісті. Вічний тип шукача правди.
|
||
39
|
Протест Остапа і Соломії проти кріпосницької наруги – протест проти
будь-якого насильства над людиною.
|
||
40
|
Проблема волі людини та можливостей її здобуття. Кохання Остапа і
Соломіїї як центральний мотив у творі. Його непереможна сила, що рухає
вчинками, поведінкою, вибором героїв.
|
||
41
|
Час і вічність у повісті, символічні образи. Романтичність, мужність і
сила волі української жінки Соломії.
|
||
42
|
РМ (у) Урок-дискусія. Роздуми про
проблему волі людини і можливості її досягнення в сучасних умовах.
|
||
43
|
ТКР № 4 (контрольний твір). За творами І. Карпенка-Карого та М.
Коцюбинського.
|
||
44
|
Олександр Довженко. Видатний український кінорежисер і
письменник.«Ніч перед боєм» - твір про героїзм,
самовідданість, патріотичні почуття українців, проявлені під час воєнного лихоліття.
|
||
45
|
Образи діда Платона і діда Савки — представників українського трудового
народу. Їхній моральний урок для солдатів.
|
||
46
|
ЛРК №3. Літературні персоналії територіальної громади.
|
||
47
|
Ніна Бічуя. Короткі відомості
про письменницю. «Шпага Славка Беркути». Повість про школу й проблеми дорослішання.
|
||
48
|
«Шпага Славка
Беркути» Повість про роль батьків у вихованні дітей та їхньому дозвіллі.
|
||
49
|
Проблема особистості
в сучасному світі. Особливості композиції твору.
|
||
50
|
Володимир Дрозд. «Білий кінь Шептало». Проблема людини в
суспільстві, її знеособлення, свободи і неволі,
|
||
51
|
«Білий кінь Шептало». Проблема особистості й натовпу, дійсності
і мрії.
|
||
52
|
ПЧ № 3. В. Дрозд «Кінь Шептало». Продовження читання про
пригоди білого коня.
|
||
53
|
Юрій Винничук. Короткі відомості про
письменника. «Місце для дракона». Повість – казка про сучасний світ, у
якому й досі живуть «драконячі закони».
|
||
54
|
«Місце для дракона». Дракон Грицько – поет
і християнин.
|
||
55
|
«Місце для дракона». Роздуми про добро і
зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви.
|
||
56
|
ТКР
№ 5 (тестування). За творами О.Довженка, В.Дрозда, Н.Бічуї.
|
||
57
|
Український гумор
Валентин Чемерис. Короткі відомості про письменника. «Вітька + Галя, або Повість про
перше кохання». Гумористична
повість про життя і пригоди школярів
|
||
58
|
«Вітька + Галя,
або Повість про перше кохання». Повість
про дружбу і перше кохання, вірність і перший поцілунок, дуель і перше
побачення.
|
||
59-60
|
«Вітька + Галя,
або Повість про перше кохання».
Дитячі проблеми в дорослому житті, передані
засобами гумору.
|
||
61
|
В. Близнець. «Мовчун». Доля
дитини у світі дорослих під час війни.
|
||
62-
63
|
|
В. Близнець. «Мовчун». Почуття
вірності й обов’язку.
|
|
64
|
ТКР № 6
(тестування). Український гумор
|
||
65
|
ПЧ № 4. І.Сенченко
«Діамантовий берег». Повість про життя первісних людей: труднощі,
випробування. Мудрість старих і досвідчених вождів, воїнів, бойовий запал
молодих.
|
||
66
|
|
ЛРК №4. Літературні персоналії територіальної громади.
|
|
67
|
Урок-підсумок. Бесіда про твори, що вивчалися впродовж року й викликали найбільше
роздумів, суперечок, зацікавлення.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар